Shipping Questions

We use CANPAR for domestic ground shipments, FED EX for expedited domestic ground shipments and UPS for US DC based shipments.

Les commandes dont le montant est supérieur à 99 dollars hors taxes bénéficient de la livraison gratuite par voie terrestre. Les frais d’expédition applicables aux commandes dont le montant est inférieur à 99 dollars hors taxes sont les suivants : Transport par voie terrestre : 19,99 $ (les délais de livraison varient selon les régions). Transport express : 39,99 $ (les délais de livraison varient selon les régions)

Lorsque vous passez une commande sur notre site (c’est-à-dire quand l’achat a été effectué et que vous avez reçu une confirmation de commande de notre part), elle sera expédiée de nos entrepôts en 1 jour ouvrable pour les livraisons accélérées et en 2 à 4 jours ouvrables pour la livraison standard. Les jours ouvrables de nos entrepôts sont du lundi au vendredi, sans compter les jours fériés.

Une fois votre commande expédiée à partir de nos entrepôts, le temps de transit d’une commande est entre 1 et 2 jours ouvrables pour la livraison accélérée.

Pour les livraisons standard, la durée de transit d’une commande est de 3 à 6 jours ouvrables.

Les délais de livraison communiqués ici sont des estimations correspondant aux normes de service des transporteurs dans des conditions normales.

Veuillez noter que nous ne pouvons pas garantir le jour de la livraison de nos transporteurs une fois que le colis est expédié.

Unfortunately, we do not ship to international addresses. Our site does not accept international cards and we are unable to accommodate each country’s customs and duties requirements.

Orders placed before noon Mountain Time on business days (non-holiday Mondays through Fridays) will ship on the same day. Orders placed after noon Mountain Time on a business day, or on a weekend, will ship the following business day.

We have three distribution centers, one in Peterborough, Canada, one in California and one in South Carolina. Your order will fulfill from the closest distribution center to you that has the item you ordered.

Orders move into our warehouse soon after you click “submit order” and we cannot update them, nor cancel, once they are on the floor. If you catch the error right away, log into your my account and cancel your order. Unfortunately, we are unable to modify any order information once the order is submitted.

Unfortunately, we are unable to ship to PO boxes or APO/FPO addresses, due to carrier limitations.

You will be emailed the tracking number shortly after your order ships. To track your package, follow the tracking link in your email or input your tracking number into the carrier's website.

We do not ship to Freight Forwarders under any circumstances.

No. Your order will only contain a packing list that does not contain the price. All invoicing information is sent your email address.

Ordering Questions

Toutes les adresses de facturation doivent être au Canada. L’adresse de facturation que vous entrez doit correspondre à l’adresse de votre banque dans le dossier; nous envoyons ces informations à votre banque pour vérification, et nous ne pouvons pas ignorer leur réponse si elle ne correspond pas. Si vous sentez que vous entrez correctement votre adresse, veuillez appeler le numéro 1-800 au dos de votre carte, demander le service Fraude ou Autorisations et leur demander de vérifier votre adresse dans le dossier. Si vous avez plusieurs adresses dans le fichier (la plupart du temps avec les boîtes postales et après avoir déménagé dans un nouveau domicile), l’une de ces adresses devra probablement être supprimée du système de la banque. Veuillez utiliser l’adresse exacte qu’ils fournissent pour votre adresse de facturation.

Toutes les adresses de facturation doivent être au Canada. L’adresse de facturation que vous entrez doit correspondre à l’adresse de votre banque dans le dossier; nous envoyons ces informations à votre banque pour vérification, et nous ne pouvons pas ignorer leur réponse si elle ne correspond pas. Si vous sentez que vous entrez correctement votre adresse, veuillez appeler le numéro 1-800 au dos de votre carte, demander le service Fraude ou Autorisations et leur demander de vérifier votre adresse dans le dossier. Si vous avez plusieurs adresses dans le fichier (la plupart du temps avec les boîtes postales et après avoir déménagé dans un nouveau domicile), l’une de ces adresses devra probablement être supprimée du système de la banque. Veuillez utiliser l’adresse exacte qu’ils fournissent pour votre adresse de facturation.

Nous facturons votre carte de crédit ou tout autre moyen de paiement lors de l’expédition de votre commande

Je souhaite utiliser une carte cadeau VISA/MASTERCARD, mais le site ne l’acceptera pas.

Si vous souhaitez utiliser une carte-cadeau Visa/MasterCard sur le site, vous devrez l’enregistrer avec Visa/MasterCard. Ceci est nécessaire car notre site vérifiera l’adresse AVS et le code postal.

Assurez-vous également de conserver la carte-cadeau en cas de retour. Nous créditons la carte utilisée pour le paiement, donc si vous jetez la carte cadeau, vous aurez des problèmes pour accéder au montant remboursé de votre retour.

We accept Visa and Mastercard.

No. We do not offer gift cards at this time.

Yes. We've taken several steps to ensure all information received from our online visitors is secure from unauthorized access and use. All transactions are completed on a secure server. In secure mode, your computer and our server send data back and forth in an encrypted format.

Orders move into our warehouse soon after you click “submit order” and we cannot update them, nor cancel, once they are on the floor. If you realize you want to cancel or modify an order immediately after placing it, log into your my account and cancel your order. Unfortunately, we are unable to modify any order information once the order is submitted.

No. We do not price match other retailers.

Product Questions

Selecting the correct size Lazer helmet is very easy! Just measure the circumference of your head 2cm above your eyebrows (about the width of a finger). Once you have your head circumference just use our size guideto select the correct size based on the model helmet you are interested in. If you are between sizes, we recommend that you select the smaller size helmet as it is more likely to fit correctly.

The fit of the helmet is determined by the helmet retention system. On a Lazer helmet the retention system is adjusted by using the dial on the top surface of the helmet or by the dial at the back of the fit system. So as long as you can turn the dial at least a half a rotation before the retention system begins to tighten around your head then your helmet is not too small. If there is still at least a full rotation in the dial before the retention system tightens around your head, then the helmet is not too big.

Once the helmet fit system is adjusted it may seem like there is movement between the fit system and the outer shell of the helmet. This is normal. The helmet shell should be allowed to move in the event of an impact in order to dissipate the energy of the impact.

Please refer to the following how to videos for additional product questions:

How to correctly wear a kids helmet
How to correctly wear a helmet for adults

A helmet should be replaced when it is no longer in a condition to be able to do its primary job, helping keeping its owner safe in the event on an impact. Inspect your helmet regularly for the following:

  • Outer polycarbonate shell is cracked or separating from helmet foam
  • Helmet foam is dented, compressed or otherwise damaged
  • Straps are fraying
  • Buckle or fit system is cracked, broken or no longer operating correctly
  • Fit system is no longer fixed to the helmet shell
  • On MIPS equipped helmets, any of the tabs holding the MIPS system in place are no longer fixed to the helmet shell
  • All of the above are signs that the helmet should be replaced as soon as possible

If soiled, remove the helmet pads and rinse the outside and inside of the helmet with cool water. Allow to air dry away from direct sunlight. Soak pads in cool water for a few minutes in order to remove salt and sweat, allow to air dry. Rinse salt and sweat accumulation of the helmet straps regularly to ensure proper operation and adjustment. Replacement pads are available for Lazer helmets and can be found on this website.

Parts and accessories that are available for Lazer helmets can all be found on this website.

No. Unfortunately, the product warranty is only valid for the original purchaser.

Crash Replacement Program

Use this section for any descriptive text you need to fill out your pages or to add introductory headings between other blocks.

Your helmet’s job is to help protect your head in the event of a crash. Unfortunately sometimes your helmet has to sacrifice itself in order to fulfill its mission. Lazer is happy to offer a 50% discount off a new replacement helmet so you can get back on your bike as soon as you are ready. Any Lazer helmet purchased within 3 years of crash damage is covered by the Lazer Crash Replacement Program.

Terms and conditions apply:

To make a claim, please submit a form on the Contact Us Page with the subject line “Crash Replacement” Please include:

  • Full name, address, date of purchase, photo of crash damage, model/size/color

Once received, a customer service representative will connect with you, providing a 50% off MSRP one-time use discount code. The code will be valid for a single helmet.

Your discount code for 50% off MSRP will be valid for 2 months after filing your crash replacement claim. Your discount is good for one-time use on a single helmet. The discount cannot be combined with any other promotions or other offer including clearance products and pro program discounts.

Countries where this program is active:

Canada

LAZER 60 Day Satisfaction Guarantee +

Consumers often tell us we make the most comfortable cycling helmets available. If your experience doesn’t meet your expectations however, let us know within 60 days of your purchase date and we’ll make it right.

For any reason, if you are not satisfied with your Lazer helmet within 60 days from the original date of purchase simply bring it back to the retail location of purchase for a refund. For helmets purchase on this site please submit a form on the Contact Us Page to take advantage of the guarantee.

Product Registration

Performance and safety are the highest priority for every adventure, and the best reasons to choose Lazer Sport Helmets. Through the Lazer for Life Product Registration Program, you can also protect your investment!

By registering your products on this Website, you extend your helmet warranty from one year to 24 months. You are also eligible for discounts through our Crash Replacement Program in the event of an incident.

Since our first helmet design in 1919, we are ever evolving and testing products to enhance your experience on or off road. Joining the Product Registration Program ensures that you stay up to date regarding information on your helmet as well as any service or warranty issues. Thank you for registering your Lazer helmet!

Go here to register your product

Warranty

At Lazer's sole discretion, any helmet determined to be defective in workmanship or materials will be replaced or repaired at no charge within one year from the date of original purchase. If you have questions regarding the warranty coverage of your helmet,please submit a form on the Contact Us Page, call us at 1-800-460-3070, or refer to your helmet owner's manual.

Extend your Lazer helmet warranty to 2 years by registering your purchase here!

Les réclamations au titre de la garantie sont généralement traitées et les produits de remplacement expédiés dans les 3 à 4 jours ouvrables suivant leur réception.  Contactez-Nous. Veuillez indiquer dans votre courriel votre nom, votre adresse, une description de l’article et le numéro de suivi de l’expédition.

Retourner

For any reason, if you are not satisfied with your Lazer helmet within 60 days from the original date of purchase it may be returned for a refund. A credit will be issued to the original credit card for the item(s) amount, less shipping and handling.

Les articles neufs et non utilisés peuvent être retournés via  ici.

If you receive any non-conformance or incorrect items, please submit a form on the Contact Us prior to sending these items back.

Vous recevrez une étiquette de retour gratuite une fois la procédure de retour terminée via notre portail votre article emballé avec l’étiquette d’expédition fournie dans un magasin UPS local ou contactez-les pour un ramassage.Returnly. Apportez.

À la réception de votre article retourné à notre entrepôt via Returnly, nous évaluerons l’état du produit pour nous assurer qu’il est neuf, non utilisé et avec les étiquettes d’origine. En cas d’approbation, nous procéderons au remboursement sur votre compte dans un délai de 2 à 5 jours ouvrables. Veuillez noter que, pour la plupart des banques, il faut attendre entre 5 à 7 jours ouvrables pour que le crédit apparaisse sur votre compte une fois la procédure terminée.

Si vous avez des questions concernant votre retour :
* Envoyez-nous un message via la pageContactez-nous page
Appelez-nous directement au 1-866-534-4320 du lundi au vendredi entre 7 h et 17 h PST.